[Cosmo-pl] witam osoby z ,,Porozumienia"

Boud Roukema boud w astro.uni.torun.pl
Wto, 13 Mar 2007, 14:47:03 CET

Witam cosmo-pl,

1. WITAM:
2. EWOLUCJA LISTY:
3. DYSKUSJA O SZKOŁY CZASTKI-ASTRO-KOSMO
4. ZAJĘĆ CAK W POLSCE

1. WITAM:

Mamy nowy uczestników w grupie dyskusyjnym cosmo-pl:

po spotkaniu ,,Porozumienie CAK" -
http://cosmo.torun.pl/Cosmo/PorozumienieCAK

Tzn, że teraz jesteśmy 62 osoby na cosmo-pl. Chyba tylko 3 od Czechy, inny
z adresami .pl i jeden na .edu.

Jeśli chcesz wiedzieć, kto jest na liście, jest możliwe na dolu
http://cosmo.torun.pl/mailman/listinfo/cosmo-pl

Jeśli zapomniałeś twój hasło na liście, też są instrukcji na dolu tej sam
strony. (,,wypisz się lub zmian parametry")

Możesz zmienic język do angielski jeśli to łatwiejszy ;).

(en) You can change the language for the mailman/listinfo interface to
English (or Czech or Japanese or...) if you find that easier.

2. EWOLUCJA LISTY:

Jak użycie listy będzie ewoluować zależy od nami. Między dwomi skrajnymi
możliwości (całkowicie zamknięta lista vs całkowicie otwarta lista) mamy
aktualny kompromis między nimi, np:

- ktokolwiek z dostępem do internetu i konto mejla może, teoretycznie,
się zapisywać na liście
  * w praktyce, jest mało prawdopodobnie (co zobaczyliśmy do tej pory), że
osoby spamujący będą się zapisywać do listy

- archiwum jest publiczny

- jest filtr spamassassin

- list z osoby wysyłają listy zadużo (więcej niż 40kb, np z zdjęciami), lub z
adres email nie zapisany w liście, będzie czekać dla moderatora
  * inaczej, list jest automatycznie wysyłany natychmiast (oprócz w przypadku
problem serwera cokolwiek w systemie)

- w tej chwili jest tylko jeden moderator, tzn, dla sfiltrowanie listy spam
i listy większy niż 40kb i od osoby nie napisany w liście - to ja.
  * jeśli ktoś inny chce też zostać moderatorem(ką), bardzo proszę -
normalnie są coś jak 30-100 spam w miesiąc czy dwa, który ,,sprzątam",
raz czy dwa w miesiąc, próbują weryfikować, że nie ma *prawdziwy* list między
spamami :)

Może być problemy jeśli zrobimy więcej zamknięty lub więcej otwarty
parametry, ale jeśli wygląda, że jest mniej-więcej konsensus w
publicznych dyskusji to zmienić, oczywiście, będę ich zmienić - robię poparcie
techniczny i nie zastępuję decyzyji grupy.

Jeśli w przyszłości, będzie zadużo dyskusja, zawsze możemy to
podzielić do dwóch (czy więcej) grupy dyskusyjnych, np jeden dla
rzadko ogłoszenie (cosmo-pl-announce), i jeden dla więcej
częstotliwych, intensywnych dyskusji (cosmo-pl) (funkcja podobny do
funkcji ,,komisji" w administracji z epoki przed-internetowej).

DYSKUSJA O SZKOŁY KOSMO-ASTRO-CZASTKI

Forwarduję od Marka Zrałka (ale w zasadzie, lepiej, że osoby wysyłają publiczny
listy bezpośrednie do   cosmo-pl at cosmo torun pl
bo nigdy może być pewny, co osoby chcą traktować jak publiczny lub poufny.
Osobiście, nie widzę, że organizowanie badania kosmo-astro-cząstki ma
być szczególnie poufny, oprócz jeśli chodzi o sprawy osobistych.)

> [...]
> organizowac Szkoly fizyki teoretycznej dla doktorantow z fizyki
> czastek, astrofizyki i kosmologii. Na takiej tygodniowej Szkole,
> organizowanej cyklicznie przez wszystkie grupy naszego
> porozumienia, odbywalyby sie serie wykladow specjalistycznych, ktore
> trudno przeprowadzic w poszczegolnych osrodkach albo ze wzgledu na
> mala liczbe sluchaczy albo brak kadry.  Po pierwsze, prosze o
> komentarz w tej sprawie wszystkich, ktorzy nie byli obecni w
> Warszawie. I sprawa druga, zgodnie  z naszymi ustaleniami urzejmie
> prosze o podanie ilu doktorantow mogloby brac udzial w takiej Szkole

4. ZAJĘĆ CAK W POLSCE

> [...]
> (K. Meissner)
> 5) wyklad "Teoria pola czastek elementarnych", piatek, godz.  14:15-16:00, sala
> IPJ (P. Chankowski)
> 6) warsztaty "Astroparticle and Collider Physics", sroda, godz. 12:30-14:00,
> sala 118 IPJ (M. Krawczyk, A. F. Zarnecki)
>
> Serdecznie zapraszamy do udzialu w tych zajeciach, chetnie sluzyc bedziemy
> pomoca przy zalatwianiu spraw organizacyjnych.
> Prosimy inne osrodki o udostepnienie podobnych informacji!
>

> Z najlepszymi zyczeniami i nadziejami na owocna wspolprace

Toruń:

wykład "Kosmologia" (wstęp), zimowy semestr wtorek 9:00-11:00 CAMK
  UMK B. Rudak

wykład monograficzny "Kształt Wszechświata", zimowy semestr piątek
13:00-15:00 KRA, Piwnice UMK B. Roukema

wykład+czw Kwantowa teoria pola, zimowy semestr czwartek+piątek
12:00-14:00 25+Klub, IF UMK A. Kossakowski

wykład+czw Klasyczna teoria pola, letni semestr pon+wt+czwart 12-14,
12-14, 10-12 30, 479, 30 UMK R. Mrugała

Wersja wiki UW+UMK:
http://cosmo.torun.pl/Cosmo/PorozumienieCAK#CAK_wyk%B3ady

pozdr