Intro to cosmology (my master thesis) %LOOK%

Michal Frackowiak michalf w ncac.torun.pl
Pią, 26 Kwi 2002, 19:49:22 CEST

Hej!

Ponizej posylam link do szkicow mojej pracy magazyniersiej. Mam nadzieje,
ze moze to posluzyc do "lagodnego" wprowadzenia do kosmologii. To, co sie
tam znajduje w tej chwili, to:

* wstep (historyczny?) i kilka slow o kosmologii, problem stalej
kosmologcznej
* podstawy teoretyczne: r-nia Einsteina, dodatkowe pole kwintesencji - z
metod wariacyjnych, wyjasienia podstawowych pojec w kosmologii
* troche szczegolow o samej kwintesencji
* i wiele wiecej, ale to pozniej (supernowe Ia, anizotropia CMB)

prosze nie zwazac na literowki i bledy, tekst jest napisany, ale go
jeszcze nie czytalem ;)
mam nadziej, ze bedzie uzyteczny

pozdrawiam
Michal