new cmb code... (fwd)

Bartosz Lew Bartosz.Lew w astri.uni.torun.pl
Pon, 3 Mar 2003, 13:53:41 CET

ah ta filozofia ;)

> a jakie masz parametry? pewnie nie musisz nic przerabiac. moj program
> jest bardzo modulowy poza tym.
ja uzywam tak: Omega_b, Omega_CDM, Omega_Lambda, H_0, tau, n i warunki
poczatkowe (tylko 2 wart. - adiabatyczne albo isocurv.)
liczeniaa jest od groma i jeszcze troche to potrwa.
ok.
w czym napisany jest ten Twoj program do interpolacji i czy ten sam
program robi ta parametryzacje widm (i co to jest za parametryzacja)?
Na Twojej stronie w kazdym pliku (w tych o nazwach z wartosciami
parametrow) jest chyba z kilkanascie roznych wartosci - czy to jest
wlasnie ta parametryzacja ?

teraz mam czas wreszcie zeby sie zabrac do roboty. zastanawiam sie
ostatnimi czasy jak to zrobic zeby przypasowac docelowo ok 280 tys widm
teoretycznych do danych z mapa. (choc zaczymam myslec ze chyba lepiej
bedzie zrobic to kilkuetapowo - metoda kolejnych przyblizen). Jest taki
programik co liczy prawdopodobienstwo pasownosci danego widma do danych
mapa. na stronach lambda. obczajales go moze ?

I jeszcze jedna kwestia. Jak wiadomo wielka bolaczka sa dlugotrwale
obliczenia widm. ale ten proces mozna znacznie przyspieszyc mniej wiecej o
rzad stosujac nowa metode ksplit - pewnie jak pisales magistere to jej
pewnie jeszcze nie bylo (a moze byla). jesli ja uzywalas to co o niej
sadzisz ? (daje dosc mala mozliwosc ingerencji w rozne parametry)

pozdrawiam
Bartek

> ps. imponujace podroze na Twojej www....
moja www to juz historia, from mysterious reasons.
moze ja przeniose na astronomie.