[Shape-univ] nastepne zajecia (seminarium+wyklad) 15.00g+16.00g piat 5.12.2008 Re: program

Boud Roukema boud w astro.uni.torun.pl
Nie, 23 Lis 2008, 22:23:41 CET

Witam shape-univ,

On Fri, 21 Nov 2008, Boud Roukema wrote:

> piatek 28.11   probujemy 15g @IF - szukamy sala + projektor
>
> prezentacji
>
> November
> 23 24 25 26 27 28 29     wyklad  15.00g @IF

Zmian plany, przepraszam! Poludniu piatek 28.11.2008 jest dla
mnie calkowicie nie mozliwe, wiec latwiejsze jest, ze spotykamy
nastepnie o piatku 5.12.2008, zaczynajac o 15.00g z prezentacji
Piotra.

Dla prezentacji, nie wiem czy jest koniecznie pryzpominac o
kilka zasady, ale chyba nie moze przeskadzac:

* glowny cel jest, ze sie uczysz cos w kosmologii i pokazywasz do
innych co rozumiesz, do jakim punkt to na prawde rozumiesz, i do jakim
punkt to jest tylko cytat co innych zrobili i co oni twierdza; w epoce
internetu, cytowac co zrobili innych to tylko test alfabetyzmu, ale
dobrze podsumowac i wyjasnic lub rozumiec lub ocenic prawdziwosc
naukowej co zrobili innych wymaga myslenia; internet i GNU/linux umozliwie
*duzo* latwiejszy i inteligentniejszy dostep do danych obserwacyjnych
i teoretycznych niz 15 lat temu, ale wymaga wlasnej organizacji
informacji tej;

* to powinno byc rozumielna do innych studentow; jednakze, to nie
znacze, ze jest prezentacja popularno-naukowa - w innych slowach,
intuicyjne wyjasnienie na pewno ma jego miejsce, ale musi byc
popierane przez formalnej matematyki (obserwacji, teoria)
ilosciowej/algebricznej/itd.;

* z tego powodu, (tez z powodu zasad pedagogicznych i wolnosci
intelektualnej) nie ma duzo sens to przygotowac z niewolnego
oprogramowanie taki jak ,,PowerPoint(TM)"; wiecej sensowne jest przez
LaTeX i pakiet latexowy np. "prosper", bo wtedy mozesz naturalnie
napisac wzory itd. i tez popierasz wolnosci intelektualnej. Wlaczylem
plik test.tex przykladowy;

* szukanie artykulow badanie w temacie kosmologii:
  * cosmocoffee: http://cosmocoffee.info/viewforum.php?f=2
  * arXiv: http://arxiv.org/find/astro-ph
  * ADS: http://cdsads.u-strasbg.fr/abstract_service.html
  * http://cosmo.torun.pl/cosmo/MonographCosmo#what