[Unix-internet] Wzrost w szybkosci nauczania GNU/Linuksa: male studium opracowanie

Boud Roukema boud w astro.uni.torun.pl
Wto, 10 Kwi 2007, 13:58:12 CEST

Witam remix17, Przemek,

On Mon, 9 Apr 2007, Przemek Przepiórka wrote:

> [...]

Mejla wysywałem do auto-organizacyjnym grupie dyskusyjnym
unix-internet, nie do Ciebie indywydualnie. URL dla zapisanie
się/wypisanie się/przypominanie hasło/itd. jest na dolu każdego mejlu.

> Witam.
>
> Rowniez prosze o usuniecie mnie z listy mailingowej poniewaz ni jestem juz
> studentem na UMK.
>
> Dziekuje, pozdrawiam i zycze milego dnia,
> przemek.

Obie zaliczyliście zajęcie ,,Unix i internet", i podpisałem, że już znacie
podstawowych umiejętności gnu/linuksa i internetu.

Na pewno jest możliwe, że złe wyjaśniłem co to jest typowa grupa
dyskusyjna używana w rozwoju gnu/linuksa i internetu (jestem zwykłym
człowiekiem omylny...), więc próbuję jeszcze raz:

(1) Standardowo w grupie dyskusyjnym jest, że osoby mogą wolnie zapisywać się do
lub wypisywać się od grupy - albo przez mejla do robota, albo przez strony www,
albo obie.  W przpadku aktualnej grupy, obie są (w zasadzie) możliwe.

Jeśłi używasz klient mejlowy względnie nowoczesne (np gnu/linuksowy, jak mutt,
pine, thunderbird), normalnie, klient mejla będzie Ci pomagać zrobić tych
typu funkcji (zapisanie się/wypisanie się/przypominanie hasło/itd.) przez
kliknięcie. Ale minimum jest, że masz URL
  http://cosmo.torun.pl/mailman/listinfo/unix-internet
napisany na dolu każdego mejlu.

Przemek - nawet cytował do nas tego URL. :)

(2) W ogóle w internecie i gnu/linuksa, warto czytać informację
pomagającą napisaną w stronie www lub w plikach README lub np
/usr/share/doc/<nazwa-pakietu> . Często, informacja ta jest tylko dostępna
w angielski.  Jednakże, w trybie mailmana - używany dla unix-internet@ -
informacja na
  http://cosmo.torun.pl/mailman/listinfo/unix-internet
jest dostępna w języku polskim.

Cely (1) + (2) są zasady takich jak decentralizacja i wolności,
unikniecie nudnej administracji (robot może dobrze służyć dla
administracji standardowej), i też, 39 osoby nie koniecznie są
zainteresowani słuchać każdy raz ktoś chce zapisywać się do lub
wypisywać się od grupy.  BTW, osoby mają prawę uczestniczyć w tym grupie
niezależnie, czy są formalnie związany z UMK czy nie. Pryorytet jest
dla studentów który byli lub są w zajęciach, ale UMK nie jest sektą,
zamkniętą do świata! (Najmniej, to moim skromnym zdaniem.)

Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem...

W każdym bądź razie, po chwileczkę będę wypisywać Wy dwa, ale sugeruję
do innych chętni do wypisywanie się (lub zapisywanie się) - zrób to
przez strony www, to nie bardzo trudne: