[Piernix] Propozycje!

Cezary Szyszka szyszka w astri.uni.torun.pl
Nie, 13 Lis 2005, 12:32:21 CET

Witam !

  Chcialby wyrazic swoje poparcie co do projektu linuxa dla nas studentow.
Chcialbym sie podzielic swoimi uwagami.

* W przedstawionej dyskutowanej konfiguracji nie ma zadnego pakietu do redukcji
widm redioastronomicznych. Na pracowni jeden raz korzystalem z pakietu SLAP
(spectral line analysis package). Nie wiem na czym sie opiera ten pakiet.
Jezeli chodzi o druga pracownie radio to nie mam pojecia jakie pakiety
wykorzystuje sie podczas zajec.

* Istnieje pakiet ReWiA 2.0 napisany przez pana J.Borkowskiego z CAMK.
Jego wielka zaleta Jest to ze jest po polsku. Co prawda nie jest wkorzystywany
przez osoby prowadzace zajecia (co stawia sensownosc umieszczanaia tego pakietu
na CD pod znakiem zapytania) jednak niektorzy uzwaja tego programu.

* Jezeli chcemy mowic o promowaniu linuxa to warto umiescic na plycie xmms.
Muzki da sie sluchac w linuxie niezmiernie pomocne podzczas klikania w irafie
:) . Nie wiem jakie sa konsekwencje jezeli chodzi o
miejsce na CD.

* Jezeli chodzi o system jak dla mnie ani KDE ani GNOME nie jest potrzebne.
Zdaje sie ze IRAF'a zawsze odpalamy innych okienkach.

* Co do Knopixa to nie wiem nic. Jednak dzieki pomocy dobrych ludzi uzywam
gentoo i program emerge jest bardzo prosty do uzywania.

* Warto by dorzucic program fpc (free pascal compilator) ze wzgledu na
pracownie (obowiazkowa) na ktorej cwiczy sie metody numeryczne w tym jezyku.

* opere zastapil bym firefox'em (upodobania wlasne)

* Manuale do html,c,cpp,f77,latex,...  jezeli sie zmiesci to i iraf.

Pozdrawiam Czarek

---
Cezary Szyszka
e-mail: szyszka w astri.uni.torun.pl