[Piernix] artykul piernix w astronomia.pl - poprawki sugerowane

Boud Roukema boud w astro.uni.torun.pl
Śro, 25 Paź 2006, 13:44:22 CEST

Cześć Krzysztof (Cz.), innych piernikom,

Krzysztof Czart napisał:

http://www.astronomia.pl/wiadomosci/index.php?id=1271

> Knoppix jest znaną dystrybucją Linuksa przeznaczoną do uruchamiania z
> płyty CD lub DVD. Powstają jego różne odmiany, na przykład w roku
> 2004 pojawił się AstroKnoppix, stworzony przez studenta astronomii na
> Uniwersytecie Warszawskim.
>
> O kolejną astronomiczną wersję Knoppixa postarał się dr hab. Boud
> Roukema, pracujący w Centrum Astronomii UMK w Toruniu. Piernix, bo

Do kimś dać kredyt? To prawda, że chyba technicznie zrobiłem większość
pracy, ale dla mnie byłaby fikcję, twierdzić, że to zrobiłem sam, bo bez
orygynalny pomysł, nie to zrobiłbym, i bez komentarze od róźnych osoby,
byłby mniej sensowny wybór pakietów...

Kredyt dla pomysł:  Chyba Krzysztof G nie będzie przeskadzać, że cytuję
część tego mejla prywatnej:

> [...]
| To: Boud Roukema <boud...

| Btw your work with the Knoppix anti-root inspired me to return to an idea of
| creating an astronomically flavoured Knoppix.  That could contain software
| used by our students (in particular, iraf, octave) which is not accessible
| in standard Linux distributions. I am thinking about version which exactly
| fits our needs in CA. What you think about this? We could prepare a
| wish-list of the software tools and build such a version of Knoppix which
| could be distributed during first labs. It could help students and be some

Więc na minimum, musi dać kredyt do Krzysztofa, moim skromnym zdaniem. :)

Kontrybucji innych są, m.in.:
Cezary Szyszka:
  http://cosmo.torun.pl/pipermail/piernix/2005-November/000007.html
Magdalena Cechowska:
  http://cosmo.torun.pl/cgi-bin/twiki/view/Cosmo/PierNix?rev=r1.10
Krzysztof Czart:
  http://cosmo.torun.pl/cgi-bin/twiki/view/Cosmo/PierNix?rev=r1.3

Też są kilka lurkerów na liscie mejli :P. W każdym bądź razie,
proponuję dać kredyt do wszystkich, którze kontrybuowali...

> taką nazwę otrzymała toruńska dystrybucja, przeznaczony jest dla
> studentów astronomii i osób, które potrzebują czasem szybkiego dostępu
> do oprogramowania matematycznego i statystycznego, a nie zawsze mają
> pod ręką stosownie wyposażony komputer.
>
> Nazwa PierNix pochodzi od pierników, z których produkcji znany jest Toruń.
>
> PierNix zawiera m.in. następujące oprogramowanie:
>
>     * IRAF - obróbka danych astronomicznych z kamer CCD
>     * Gnuplot - rysowanie wykresów

Być może dodawać inny? np
      * Gnuplot - rysowanie wykresów (też plotutils i pgplot)

>     * Maxima - obliczenia symboliczne
>     * Texmacs - edytor do wzorów matematycznych

Nawet ja to nie uważyłem :P.

>     * Octave - obliczenia numeryczne
>     * Xephem - komputerowe planetarium

Raczej ważny jest dodawać:
       * R - oprogramowanie statystyczne  http://www.r-project.org/

Też:
       * gcc, g++, g77 - standardowy kompilatory

> Więcej informacji:
>
>     * Strona PierNix-a

Ewentualnie mogłbyś dać URL skrócony zamiast pełny:
http://cosmo.torun.pl/Cosmo/PierNix

>     * Obraz płyty CD - PierNix 0.0.3 (uwaga: 650 MB)

Chyba ważny prosić o feedback, coś jak: