[Shape-univ] circles-0.1.62

Boud Roukema boud w astro.uni.torun.pl
Pon, 5 Lut 2007, 15:26:59 CET

Cześć Zbyszek,

On Thu, 1 Feb 2007, Zbigniew Bulinski wrote:

> Niestety zadna z podanych rozwiazan nie zadzialalo. 2a i 2b nie bylem w
> stanie wykonac, a 1 i 3a,3b nie przynioslo efektu. w zalaczniku jest plik
> log.

Nie rozumiem dlatego nie mogłeś zrobić 2a.  Musi pierwszy tworzyć
katalog  $HOME/mylib/  , inaczej będzie błęd - nie możesz umieszczyć coś
w katalogu, który nie ma. :)

1 sam nie może mieć efekt - kompilować bibliotekę jest tylko pierwszy krok;
potem w kroku linkowanie, kompilator musi wiedzieć, gdzie jest biblioteka ta.

Proponuję, wszystko jako użytkownik zwykly.

# 1. Kompilować cfitsio od źródła, tworzą bibliotekę staticzną:

ls -l libcfitsio.a

# Jeśli ma problem tutaj, kolejny kroki nie będą mieć sens. Ostatnio raz,
# kiedy kompilowałem  fitsio  od źródła, było bardzo prosty. Wolno (10-20 minuty?)
# ale prosty. Na końce, jest plik (biblioteka) libcfitsio.a .

# Jeśli OK, chodź do 2.

# 2a. umiesczyć w miejsce praktycznym

mkdir $HOME/mylib/
cp -p libcfitsio.a $HOME/mylib/
ls -l $HOME/mylib/

# Jeśli OK, chodź do 3.

# 3a. konfiguracja

cd circles-0.1.62
LDFLAGS=$HOME/mylib/ ./configure --prefix=$HOME

# Jeśli ma błęd, wtedy:
  ./configure --prefix=$HOME

# Jeśli OK, chodź do 4.

# 4. kompilacja -

# Próbuj:

make

# Jeśli masz błęd w   make   wtedy próbuj:

emacs Makefile

# Znajdź linię np LDFLAGS = -Lcosmdist/lib -Lisolat/lib -Lastromisc/lib
# Zmienuj do:
LDFLAGS = -Lcosmdist/lib -Lisolat/lib -Lastromisc/lib -L/home/<ja>/mylib
# gdzie /home/<ja>  jest wartość $HOME

# Teraz próbuj

make

Dla logów tym raz, lepiej nas dać *całości* logów.

Jeden prosty sposób mieć całości logów:

script <enter>

# teraz zrób wiele rzecze

exit <enter>

Teraz masz plik tekstowy "typescript" z całości co napisałeś i co było
napisany w ekranie. Możesz to wysyłać jako log.

pozdr
boud